Elektroniczne zarządzanie dokumentami

Transformacja cyfrowa nabiera zdumiewającego przyspieszenia, a jej zasięg rozciąga się na kolejne przedsiębiorstwa. Tę falę napędziła jeszcze bardziej pandemia koronawirusa i związane z nią nowe wyzwania, jakie stanęły przed firmami. Zarządzanie i przekazywanie dokumentów może stanowić niemałe wyzwanie, zwłaszcza że gdy nowa firma staje u progu transformacji cyfrowej, pojawia się mnóstwo nowych, zagadkowych pojęć.

Co znaczy skrót EOD? Czy systemy EZD i systemy DMS oznaczają to samo? Warto zapoznać się z tymi określeniami już na początku. Elektroniczne zarządzanie dokumentacją (EZD) stanowi ważny krok w procesie cyfryzacji, ułatwiając kwestie tworzenia, gromadzenia i archiwizacji dokumentów. Warto przy tym podkreślić, że EZD jest tym samym, co elektroniczny obieg dokumentacją (EOD) i umożliwia zastąpienie papierowych akt elektronicznymi. Na jakie korzyści można liczyć, wprowadzając elektroniczne zarządzanie dokumentacją?

  • porządek w dokumentacji,
  • bezproblemowy i szybki przepływ informacji,
  • oszczędność czasu,
  • bezpieczeństwo danych,
  • łatwy dostęp do informacji,
  • niższe koszty obsługi klienta.

Sprawne zarządzanie dokumentacją powinno być celem każdego przedsiębiorstwa, wiąże się bowiem ze znacznie mniejszymi kosztami prowadzenia biznesu. Dodatkowo  elektroniczny obieg dokumentów ma pozytywny wpływ na środowisko naturalne, co przekłada się na zmianę wizerunku firmy wśród pracowników, partnerów biznesowych i kontrahentów. Oczywiście, by osiągnąć powyższe korzyści, potrzebny jest odpowiedni system elektronicznego zarządzania dokumentacją.

Co oznacza EOD, SEOD.jpg [160.19 KB]

Zarządzanie dokumentami – systemy DMS

W kontekście zarządzania dokumentami można również spotkać się z określeniem systemy DMS. Skrót pochodzi od angielskiej nazwy Document Management System, jest to system, który podobnie jak EOD wiąże się z obiegiem dokumentów, pomaga   pozostałym uczestnikom obiegu faktury, pisma czy umowy. Do zalet systemów DMS należą przede wszystkim większa efektywność procesów. W tym celu, warto wybrać narzędzie DMS, które wyposażone będzie również we funkcjonalność projektowania obiegu oraz umożliwi swobodną integrację z narzędziami w firmie. Dzięki temuzautomatyzujemy proces przekazywania dowolnego dokumentu do osób odpowiedzialnych za wykonanie danej czynności, a tym samym eliminacji wąskich gardeł oraz , ewentualnych błędów. W związku z tym, że przedsiębiorstwa dążą do skalowalności swojej biznesu, ale również do eliminowania niepotrzebnych kosztów (czasowych, finansowych), takie rozwiązanie jest szansą na skuteczną digitalizację procesów biznesowych w każdym obszarze działalności i osiągniecie modelu paperless.

Jak widać w kontekście elektronicznego obiegu dokumentów pojawia się wiele określeń - z pewnością warto znać to nazewnictwo i zgłębić korzyści z nim związane, zwłaszcza że odpowiednio zarządzane, dostosowane i projektowane systemy mają realny wpływ na efektywność biznesową.


Zobacz inne artykuły


 

Cyfrowa transformacja
Twojej firmy zaczyna się teraz

Chcesz otrzymać wycenę, zobaczyć LOGITO od środka lub porozmawiać
na temat technologii low-code?

Skontaktuj się z nami w dowolny sposób, a my odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jeśli
będziesz potrzebować więcej informacji, zaproponujemy bezpłatną konsultację, podczas której
zaprezentujemy Ci demo naszej platformy dnia roboczego.

Lubimy przyspieszać każdy proces, dlatego odpowiemy na Twoją wiadomość w ciągu
najbliższego dnia roboczego.


Napisz do nas lub skorzystaj z formularza

zapytanie@logito.pl

 


Logito w liczbach

+20 lat doswiadczenia_orange+20 lat doświadczenia

+100 wdrożeń_orange+100 wdrożeń

+37 k użytkowników_orange+37 000 użytkowników

+18 mln dokumentów_orange+18 mln dokumentów

+800 procesów_orange+800 procesów

Wypełnij formularz

*pole obowiązkowe

Jak zabezpieczyć firmę przed próbami wyłudzeń?

13 listopada 2024
Fałszywe faktury.jpg

Coraz częściej spotykamy się z próbami wyłudzeń za pomocą fałszywych faktur. Oszuści, używając prawdziwych danych firmy (NIP, nr KRS, REGON), wysyłają sfałszowane faktury, które bardzo ciężko odróżnić od oryginału. Zdarza się, że jedynym szczegółem, który wyróżnia nieprawdziwą fakturę od tej autentycznej, jest numer konta.

arrow-long-right

Do czego przyda Ci się elektroniczny obieg dokumentów w firmie?

24 października 2024
shutterstock_24368787154.jpg

Wprowadzenie elektronicznego obiegu dokumentów w firmie to krok ku nowoczesności, który może znacznie usprawnić codzienne procesy biznesowe. Systemy low-code pozwalają na szybkie tworzenie aplikacji, które mogą być dostosowane do specyficznych potrzeb firmy, a jednocześnie są łatwe w obsłudze i integracji z istniejącymi systemami.

arrow-long-right

Koniec z tradycyjnym rozliczaniem delegacji

09 października 2024
Koniec z tradycyjnym rozliczeniem delegacji.webp

Tradycyjne metody rozliczania delegacji są często czasochłonne i podatne na błędy, co może prowadzić do frustracji i opóźnień.