Elektroniczna obiegówka pracownika
Pośród oficjalnych dokumentów związanych z zatrudnieniem znajdziemy również i te, które nie są regulowane przepisami prawnymi. Mowa tu o karcie obiegowej w formie elektronicznej.
Głównym celem obiegówki jest usprawnienie rozliczenia pracownika z powierzonych mu zasobów firmowych po zakończeniu pracy w firmie.
Okazuje się niezwykle praktycznym rozwiązaniem w przypadku dużych lub wielooddziałowych organizacji, gdzie odpowiedzialność materialna podzielona jest pomiędzy wielu pracowników.
Opracuj własne zasady e-obiegówki
Chroń rzeczowe środki trwałe Twojej firmy.
Uwzględnij w regulaminie zakładowym zapis o elektronicznej karcie obiegowej oraz jej znaczeniu dla pracownika i organizacji.
Stwórz kartę obiegową dopasowaną do Twojej organizacji i zasady jej akceptacji.
W zależności od potrzeb, umieść tam termin umowy pracownika, przydzielone mu zasoby firmowe oraz osoby autoryzujące zwroty sprzętu.
Prowadź aktualny spis używanych przez pracowników aktywów dzięki integracji z modułem Rezerwacja zasobów.
Automatyczna aktualizacja umożliwia wgląd w pełne informacje o sprzęcie, jego stanie technicznym lub stopniu zużycia.
Wykorzystaj system przypomnień, by nie przegapić ważnych terminów.
Wyślij pracownikowi wiadomość o zwrocie sprzętu firmowego. Natomiast osobom autoryzującym obiegówki – przypomnienie o końcu umowy danego pracownika.
Sprawnie rozliczaj pracowników przy zmianie stanowiska lub po zakończeniu umowy.
Przydzielając osoby akceptujące obiegówki masz pewność, że sprzęt firmowy został zwrócony. Z kolei sam pracownik otrzymuje potwierdzenie, że zakończył wszystkie wymagane formalności.
Najważniejsze funkcje
- Zgodność z przepisami RODO
- Konfiguracja schematu karty obiegowej (numer karty, dane pracownika, wypożyczone zasoby, termin umowy o pracę)
- Tworzenie wielu szablonów kart według stanowiska pracy lub regulaminu organizacji
- Stworzenie procesu akceptacji dla obiegówek
- Możliwość przydzielania pracowników autoryzujących rozliczanie kart obiegowych
- Wyszukiwarka kart obiegowych pracowników o różnych parametrach
- Automatyczna archiwizacja obiegówek po zmianie statusu
Pozostałe funkcje
- Generator raportów łączony z innymi modułami (m.in. Baza pracowników, Umowy, Intranet)
- Tworzenie zestawień dla grup pracowników ze zdaniem karty obiegowej w danym czasie
- System przypomnień e-mail dla pracowników kończących współpracę z firmą
- Dołączanie kart obiegowych, jako załączników do dokumentów (np. umów)
- Wydruk potwierdzenia rozliczenia karty obiegowej (tradycyjny, cyfrowy .pdf)
- Integracja z Bazą pracowników
- Połączenie z modułem Umowy
- Połączenie z modułem Rezerwacja zasobów
- Integracja z Intranetem
- Połącznie Karty obiegowej z modułem Zarządzanie flotą samochodów firmowych
- Integracja z dowolnym systemem magazynowym