Skróć czas agregacji zamówień
Zanim złożysz zamówienie na dane zasoby lub usługi, przystępujesz do procesu agregacji zamówień z całej organizacji.
Często agregacja polega na ówczesnym zgłaszaniu potrzeb przez pracowników do sekretariatu, czy np. przełożonego działu, następnie ich przeprocesowaniu. W zależności od polityki zakupowej firmy, rodzaju produktu czy usługi - mogą być nawet akceptowane pojedynczo, aż zostaną przekazane do realizacji. Każdy z tych etapów jest niezwykle czasochłonny. Ta strata czasu w szczególności odnosi się do wniosków odrzuconych, które nie zostaną zrealizowane.
By zaoszczędzić czas oraz zmniejszyć nakład pracy, moduł Zamówienia, sekcja Lista produktów wyświetla pogrupowane już produkty i usługi z dotychczas złożonych wniosków zapotrzebowania. Podejrzysz informacje o nazwie produktu, opisie, ilości czy cenie (jednostkowej i całkowitej).
Bez znaczenia jakiej wielkości jest Twoja firma – uprość proces gromadzenia zamówień dzięki wnioskom elektronicznym. Następnie przyspiesz agregację zamówień dzięki grupowaniu ich na liście produktów.
Zamawiaj bezpośrednio z systemu
Przekazanie zamówienia zawsze wymaga kontaktu z dostawcą. Nie ma znaczenia, jaką formą wybierzesz – rozmowę telefoniczną czy e-mail. Zgłoszenie zamówienia czasem realizujesz przez dedykowany system dostawcy. Obsługę platformy należy opanować najczęściej w trakcie składania zamówienia, co zabiera dodatkowy czas.
Im więcej zamówień, tym mniej efektywne stają się wspomniane formy komunikacji. Dlatego, by jak najszybciej przekazywać informacje o zapotrzebowaniu do dostawcy, LOGITO wyposażyliśmy w kilka praktycznych funkcji. Oto zaledwie kilka czynności, jakie możesz wykonać:
Przejrzysty opis i szybka wysyłka zamówienia mają na celu optymalizację zakupów w organizacji. Oszczędność czasu oraz kosztów to dodatkowe korzyści, które widoczne są w realizowaniu licznych zamówień. Ponadto rejestr pokazuje Twoim pracownikom, które z zamówień zostały przekazane do dostawcy, jak i informacje o terminie realizacji czy kosztach.
Wszystko o zamówieniu
W LOGITO DMS zadbaliśmy, by informacje o zamówieniach przedstawione były w sposób przejrzysty, oraz aby dostęp do nich był intuicyjny. Dlatego opis zamówienia składa się z sekcji, podsekcji oraz zakładek. Dzięki temu osoby, które pragną zyskać takie informacje z łatwością są w stanie je odnaleźć.
Oto przykłady kilku elementów, jakie może zawierać opis:
- Szczegóły zamówienia m.in. nr zapotrzebowania, daty (dostawy, zamówienia), czy koszt
- Lista produktów z podziałem na informacje o np. produkcie, cenie czy ilości
- Historia obiegu zamówienia (zmiany statusów, osoby wnioskujące)
- Komentarze (wgląd oraz historia)
- Pliki powiązane (np. faktury, załączniki do umowy o zgodności towaru z umową, czy dokument gwarancyjny)
- Informacje o dostawie (np. data, forma dostawy, potwierdzenie odbioru)
- Zdefiniowanie, które z informacji mają być widoczne dla dostawcy oraz dokumentu specyfikacji technicznej
Dostarczenie poprawnych informacji dostawcy o zamawianym produkcie np. w formie formularza, gwarantuje lepszą współpracę, ale może znacznie przyspieszyć realizację zamówienia. Masz możliwość ustawienia tego typu danych dostępnych na formularzu przeznaczonego wyłącznie dla dostawcy.
Błyskawicznie akceptuj lub odrzucaj
Sam proces zakupów w firmach jest niekiedy bardzo skomplikowany ze względu na wiele etapów. Dodatkowym utrudnieniem może być również restrykcyjna polityka firmy, duża liczba oddziałów lub osób akceptujących. Papierowe wnioski czy uzyskanie informacji o osobie akceptującej, wyeliminujesz za pomocą wniosków elektronicznych oraz określenia grupy osób akceptujących na poziomie systemu.
Dodatkowo, dzięki konfiguracji systemu powiadomień, osoby akceptujące otrzymują komunikat o pojawieniu się nowego wniosku. W kolejnych krokach następuje:
- Złożenie wniosku o zamówienie.
Przebiega dokładnie w ten sam sposób, jak ta tradycyjna, a różnica polega na przyspieszeniu dotarcia wniosku dzięki funkcji powiadomień. - Weryfikacja oraz podjęcie decyzji o akceptacji bądź odrzuceniu.
Zrealizujesz ją za pomocą jednego kliknięcia, a status wniosku automatycznie ulegnie zmianie. W przypadku odrzucenia wniosku, istnieje możliwość dopisania wyjaśnienia. - Przekazanie rezultatu osobom zainteresowanym.
Sama zmiana statusu jest już w sobie informacją, ale dodatkowo ustawisz jeszcze powiadomienia, które otrzymają osoby zaangażowane. Będą mogły zapoznać się również z komentarzem do wniosku, o ile taki był dodany.