Wybierz z listy to, czego potrzebujesz
Twoi pracownicy, by dobrze wykonywać swoją pracę potrzebują różnego rodzaju zasobów. Od materiałów biurowych, poprzez zlecenie wydruku wizytówek dla przedstawicieli czy rezerwacji stolika na spotkanie biznesowe.
Niestety sam proces zgłaszania zapotrzebowania w firmach oficjalnie nie istnieje. Dział Sekretariatu zazwyczaj przyjmuje ustne wnioski od pracowników. Są zapisywane w dziennikach i w miarę możliwości czasu pracy działu – pojedynczo akceptowane przez np. Dział zakupów, czy nawet przełożonych.
By zaradzić braku reakcji na potrzeby pracowników, które w efekcie końcowym mogą również kosztować Cię klienta - proponujemy agregację wszystkich tych potrzeb w jednym katalogu. Warto zaangażować pracowników przy jego tworzeniu.
Poza podstawowymi czynnościami, jak dodawanie produktów, usług czy grup dla każdego z nich:
Tworząc dedykowany katalog produktów oraz usług, poznajesz potrzeby pracowników. W ten sposób, o wiele łatwiej jest podejmować decyzję o tym, które z nich są priorytetowe, a które możesz zrealizować nieco później. Twoi pracownicy oszczędzają czas. Szybkie oraz sprawne zgłaszanie zapotrzebowania w formie elektronicznych wniosków uprasza cały ten proces. Natomiast Twoi pracownicy mogą skupić się na realizacji ważnych zadań.
Potrzeby zgodne z polityką firmy
Nie każda nieprawidłowość jest faktycznym naruszeniem polityki finansowej firmy. Jednak, by chronić te zasady już na etapie zapotrzebowania, proponujemy zastosować – listę dostawców preferowanych, jako część katalogu dostawców.
Ten typ dostawców oferuje specjalnie wynegocjowane ceny, oraz warunki dla produktów oraz usług. Stawki te są niejednokrotnie niższe od tych, które są oficjalnie dostępne na rynku. Posiadają również dodatkowe przywileje, ale i mniej restrykcyjne warunki. To rozwiązanie sprawdzi się, jeśli Twoja firma posiada rozbudowaną oraz restrykcyjną politykę zakupową, czy też dla podróży służbowych. W proces gromadzenia zapotrzebowania na produkty i usługi, możesz wpleść wszystkie zasady tej polityki oraz na bieżąco weryfikować, które ze składanych wniosków są z nimi zgodne bądź niezgodne. Dzięki temu, jesteś w stanie zaoszczędzić ogromną ilość czasu, którą przeznaczysz na realizacje istotniejszych celów organizacji.
Skorzystaj z gotowego katalogu dostawców
Zbieranie i wyszukiwanie najbliższych dostawców dla usług czy produktów jest niezwykle czasochłonne. Wymaga kontaktu w celu zweryfikowania poprawności informacji, ale i aktualności samych ofert. Posiadając taki gotowy katalog dostawców oszczędzasz czas całej Twojej organizacji, który inaczej zostałby przeznaczony na kontakt z przedstawicielami firm.
Oto lista czynności, jakie możesz zrealizować z katalogiem dostawców:
- Wyszukać dostawcę i sprawdzić szczegóły na jego temat
- Przejrzeć i porównać historię współpracy dla kilku dostawców
- Oznaczyć dostawcę, jako np. preferowanego lub zaufanego
- Sprawdzić czy umowa oraz przyznane rabaty nadal obowiązują
- Zaktualizować katalog o nowych dostawców lub producentów
- Zmodyfikować kartę dostawcy
Możliwość wykonania przez Ciebie krótkiej analizy liczby dostępnych dostawców z katalogu, przyspiesza proces zakupowy. Na podstawie tego zbioru informacji możesz w krótkim czasie zdecydować, czy np. warto kontynuować współpracę z danym kontrahentem, jeśli np. historia wskazuje na niedotrzymanie warunków lub wygaśnięcie rabatu. Z kolei, np. utworzenie listy zaufanych dostawców przyspiesza i automatyzuje realizację zamówień na dany produkt, bez zbędnego ryzyka.