Dedykowany system wspierający zarządzanie projektami
To wiodący holding deweloperski w Belgii z ponad 70-letnim doświadczeniem w branży. Polski oddział firmy działa nieprzerwanie od 2010 r i realizuje inwestycje mieszkaniowe na terenie Krakowa oraz Warszawy.
Zarys projektu
Dla Klienta wdrożyliśmy autorską platformę LOGITO, która pozwoliła na digitalizację szeregu procesów biznesowych.
Dedykowany system wspiera zarządzania dokumentacją i projektami, znacznie usprawniając pracę firmy.
W systemie odwzorowana została pełna struktura organizacyjna firmy, a także zależności pomiędzy działami i poszczególnymi pracownikami z uwzględnieniem posiadanych przez nich uprawnień. Workflow akceptacji zamówień czy faktur w systemie, został zaprogramowany zgodnie z naturalnie występującymi w firmie procesami. W ramach projektu wdrożone zostały różne moduły systemu LOGITO m.in.:
Realizacja oraz cele projektu
Dzięki modułowi zarządzania budżetem, w każdym projekcie istnieje możliwość indywidualnego zdefiniowania szczegółów finansowych. Możliwe jest wprowadzenie właściwych kwot do każdej pozycji budżetowej, zgodnie z przyjętym szablonem rozliczania kosztów w projektach. Szablon budżetu posiada strukturę drzewiastą dotyczącą:
- Głównych kategorii kosztów,
- pozycji budżetowych,
- kwalifikatorów kosztów,
- rodzajów kosztów.
Do każdej z wyżej wymienionych pozycji kosztowych możliwe jest zamieszczanie informacji związanych z kwotami, zamówieniami czy fakturami. Obieg faktur pozwala na połączenie danego zamówienia z fakturami dodanymi do systemu. Moduł obiegu zamówień pozwala na śledzenie procesów związanych z realizacją zamówień oraz pełne raportowanie. Wdrożone do systemu pozycje budżetowe ułatwiają dopilnowanie, by zamówienia oraz faktury nie przekraczały planowanych kosztów. Dodatkowo system aktualizuje na bieżąco informacje o dostępnych kwotach w ramach pozycji budżetowych, co eliminuje ryzyko wystąpienia błędu. Jest to szczególnie istotne przy wielu, prowadzonych równolegle projektach, operujących na znacznej ilości pozycji budżetowych.
W systemie wdrożony został także mechanizm zapewniający dodatkową kontrolę nad zachodzącymi procesami i podejmowanymi działaniami, często obejmującymi wysokie budżety. Wszelkie wykonywane zadania czy zmiany w systemie, wymagają akceptacji przez osoby decyzyjne. Wprowadzona do systemu „polityka czterech oczu”, wymaga akceptacji dodawanego dokumentu przez przynajmniej dwie osoby.
Oprócz realizacji bieżącego projektu, w przyszłości planowana jest rozbudowa systemu o Mechanizm Podzielonej Płatności (Split Payment) oraz wdrożenie automatycznej płatności.