Spis treści

Praca zdalna a cyfrowa transformacja

Czym jest Paperless?

 

Praca zdalna a cyfrowa transformacja

Cyfrowa transformacja oznacza wprowadzenie cyfrowej technologii w ramach wszystkich obszarów funkcjonowania firmy, proces ten powinna poprzedzać starannie dopracowana strategia. Następstwa tego typu zmian są bowiem ogromne i sprowadzają się do znacznych modyfikacji w zakresie zarówno procesów biznesowych, jak i kwestii organizacyjnych w przedsiębiorstwie. Cyfryzacja okazała się nieocenionym wsparciem w zakresie rozpowszechnionego podczas pandemii koronawirusa modelu pracy, jakim jest praca zdalna.

To właśnie ten trudny czas i konieczność dystansu społecznego wymusiły znaczne przyspieszenie cyfrowej transformacji i doprowadziły do wdrażania nowoczesnych rozwiązań. Wprowadzenie pracy zdalnej w firmie stanowiło w przypadku wielu podmiotów jedyną szansę na kontynuowanie działalności. Nie oznacza to oczywiście, że wcześniej rozwiązania tego typu były niedostępne – najczęściej występował jednak problem z ich integrowaniem, stanowiły one oddzielne, całkowicie rozproszone narzędzia. Obecnie dostępne są już rozwiązania na tyle dopracowane i kompleksowe, że praca zdalna z domu może odznaczać się taką samą efektywnością, co wykonywanie zadań w siedzibie firmy.

Czym jest Paperless?

Cyfrowe innowacje spopularyzowane przez pandemię COVID-19 opierają się m.in. na digitalizacji, która z kolei wpisuje się w trend paperless. Digitalizacja sprzyja bowiem eliminacji papierowych dokumentów na różnych etapach procesów biznesowych. Wdrożenie procesów paperless ma szereg korzyści, nie tylko jeśli chodzi o tryb zdalny pracy. Warto zwrócić uwagę szczególnie na wzrost efektywności firmy, osiągniętą dzięki szybszej realizacji kolejnych procesów. Ponadto wśród zalet tego podejścia można wymienić:

  • oszczędność kosztów – zarówno w ramach wydatków związanych z drukiem i dostarczaniem dokumentacji, jak i jej przechowywaniem i utylizacją,
  • oszczędność czasu – sprawny obieg dokumentów, przetwarzanie dokumentów niemal w czasie rzeczywistym,
  • lepszą ochronę dokumentów – dzięki autoryzowanemu dostępowi do dokumentacji, mają w nią wgląd wyłącznie osoby powołane. Ponadto w przypadku dobrych systemów, , istnieje również funkcjonalność udostępniania dokumentu czasowo dla danej osoby.
  • redukcję pomyłek – rozwiązania wpisujące się w podejście paperless minimalizują ryzyko popełnienia błędów, a w przypadku ich wystąpienia pozwalają na szybkie naniesienie poprawek,
  • podejście proekologiczne – ograniczenie zużycia papieru pozwala odciążyć środowisko naturalne,
  • zwiększenie kontroli nad kolejnymi etapami obiegu dokumentów dzięki historii zmian.

Jak widać, utrzymująca się popularność pracy zdalnej niejako wymusiła przyspieszenie transformacji cyfrowej w biznesie i wprowadzenie w wielu przedsiębiorstwach podejścia paperless. Warto jednak podkreślić, że firmy mogą osiągnąć wiele korzyści biznesowych dzięki cyfryzacji, a w efekcie zapewnić sobie znaczący rozwój, jak i skalowalność działań firmy.


Zobacz inne artykuły


Cyfrowa transformacja
Twojej firmy zaczyna się teraz

Chcesz otrzymać wycenę, zobaczyć LOGITO od środka lub porozmawiać
na temat technologii low-code?

Skontaktuj się z nami w dowolny sposób, a my odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jeśli
będziesz potrzebować więcej informacji, zaproponujemy bezpłatną konsultację, podczas której
zaprezentujemy Ci demo naszej platformy dnia roboczego.

Lubimy przyspieszać każdy proces, dlatego odpowiemy na Twoją wiadomość w ciągu
najbliższego dnia roboczego.


Napisz do nas lub skorzystaj z formularza

zapytanie@logito.pl

 


Logito w liczbach

+20 lat doswiadczenia_orange+20 lat doświadczenia

+100 wdrożeń_orange+100 wdrożeń

+37 k użytkowników_orange+37 000 użytkowników

+18 mln dokumentów_orange+18 mln dokumentów

+800 procesów_orange+800 procesów

Wypełnij formularz

*pole obowiązkowe

Elektroniczna ewidencja urlopów – jak nią sprawnie zarządzać?

19 grudnia 2024
shutterstock_2464115063 (1).webp

Urlop wypoczynkowy, na żądanie, bezpłatny, okolicznościowy, rodzicielski czy wychowawczy… jak zapanować nad urlopowym rozgardiaszem nie tylko podczas sezonu wakacyjnego?

arrow-long-right

Nowelizacja ustawy - okres przejściowy w systemie e-Doręczeń do końca 2025 roku

11 grudnia 2024
eDoreczenia blog.webp

Prezydent RP podpisał nowelizację ustawy o doręczeniach elektronicznych, która wprowadza istotne zmiany w procesie wdrażania systemu e-Doręczeń w podmiotach publicznych.

arrow-long-right

Zmiany i wyzwania w KSeF – jak przygotować się na rok 2026?

27 listopada 2024
ksef.jpg

Rząd opublikował niedawno założenia nowelizacji ustawy VAT, w tym odroczenie o dodatkowe pół roku terminu na dostosowanie się do niektórych wymogów KSeF. Jak w takim razie przygotować się na obowiązkowe wdrożenie e-Faktur w 2026 roku?