Uporządkowanie wiedzy
Oczywistym jest, że na wiedzę należy patrzeć wieloaspektowo. Zaliczamy do niej zarówno zasady funkcjonowania przedsiębiorstwa, jak i bardzo specjalistyczną wiedzę bezpośrednio związaną z produkcją ale także ogólne "know-how". Do tworzonej bazy można dodać także repozytorium dokumentów firmowych, dostępnych dla pracowników i osób spoza organizacji (dla klientów, kontrahentów czy petentów w urzędach publicznych). Odpowiednie uporządkowanie wiedzy upraszcza dotarcie do niej zainteresowanym i ułatwia jej późniejsze wykorzystanie. Z kolei przydzielanie odpowiednich uprawnień użytkownikom, pozwala precyzyjnie segmentować odbiorców, określać dostępne dla nich treści i zwiększać poziom bezpieczeństwa całej bazy wiedzy.
Wiedza pracownicza
Jednym z największych wyzwań podczas przyjmowania nowych osób do pracy jest ich szybkie i efektywne wdrożenie w procedury i zasady obowiązujące w organizacji. Jest to często proces żmudny, wymagający poświęcenia dużej ilości czasu przez innych, starszych stażem pracowników. Oznacza to tym samym spadek wydajności pracy zarówno jednej jak i drugiej osoby. Odpowiednio przygotowana baza wiedzy pozwala zminimalizować te trudności. Stale dostępna w trybie online biblioteka szkoleń, instrukcji i regulaminów umożliwia nowym pracownikom wygodne i skuteczne zapoznanie się z niezbędnymi informacjami we własnym zakresie i dowolnie wybranym momencie. Z drugiej strony to także cenna pomoc dla osób starszych stażem, które mogą na bieżąco - gdy tylko zaistnieje taka potrzeba - odświeżać znajomość procedur, weryfikować ją w razie wątpliwości lub zapoznawać się ze zmianami i aktualizacjami w dokumentacji.
Wiedza specjalistyczna
Wiedza ekspercka, szczegółowe procedury czy firmowe know-how, to niezwykle cenne dane, posiadane przez każdą firmę. One także wymagają odpowiedniej i szybkiej dystrybucji. Gospodarka w dzisiejszych czasach oparta jest na firmach nastawionych na zdobywanie informacji, ich wymianie i poszerzaniu własnych kompetencji. Koniecznym staje się zatem wypracowanie odpowiednich mechanizmów organizacyjnych. Właściwie przygotowana dokumentacja, zgromadzona na zabezpieczonych serwerach, może być udostępniana wybranym, upoważnionym osobom. W ten sposób wymiana danych staje się niezwykle wygodna. Informacja dociera bezproblemowo do pracowników, pomagając im zwiększać efektywność wykonywanych zadań oraz zdobywać nowe umiejętności. Zdarza się bardzo często, że firmy i organizacje wykorzystują taką bazę wiedzy jako pomoc dla swoich zaufanych kontrahentów, klientów czy partnerów biznesowych, integrując je np. z platformami e-learningowymi. W zależności od sposobu wykorzystania, można w ten sposób budować lojalność wobec marki, komunikować jej otwartość lub po prostu zwiększać efektywność i skuteczność współpracy z zewnętrznymi podmiotami.
Repozytorium dokumentów
Katalog dokumentów to niezwykle ważny, choć często jeszcze niedoceniany, atut bazy wiedzy. Firmy, instytucje, organizacje czy urzędy publiczne posługują się w swojej pracy ogromną ilością podań, wniosków czy szablonów pism. Za ich udostępnianie odpowiedzialne są zazwyczaj osoby pracujące w konkretnych działach. Wydawanie odpowiednich dokumentów i udzielanie związanych z nimi informacji to proces czasochłonny. Takie rozwiązanie jest szczególnie problematyczne w dużych firmach czy urzędach. Z jednej strony liczni pracownicy pobierają i składają wnioski urlopowe, podania, zaświadczenia itd. Natomiast z drugiej strony klienci potrzebują odpowiednich dokumentów aby zrealizować swoje zapytania.
Przeniesienie repozytorium dokumentów do postaci elektronicznej pozwala zredukować natłok obowiązków, odciążyć pracowników i zaoszczędzić czas. Każda zainteresowana osoba może pobrać i wydrukować odpowiedni dokument, a następnie złożyć go w odpowiednim miejscu. Nowoczesna, elektroniczna baza danych pozwala zwiększyć efektywność realizowanych spraw, a przede wszystkim jest wygodnym rozwiązaniem dla każdej ze stron.
Najnowocześniejsze rozwiązania pozwalają zintegrować bazy danych z elektronicznymi systemami przyjmowania wniosków. Dzięki nim pobieranie i składanie dokumentów odbywa się drogą elektroniczną. Wykorzystanie tego typu narzędzi jeszcze bardziej usprawnia przepływ informacji, porządkuje dane i przyspiesza wykonywanie codziennych zadań.
Cyfrowa transformacja
Twojej firmy zaczyna się teraz
Chcesz otrzymać wycenę, zobaczyć LOGITO od środka lub porozmawiać
na temat technologii low-code?
Skontaktuj się z nami w dowolny sposób, a my odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jeśli
będziesz potrzebować więcej informacji, zaproponujemy bezpłatną konsultację, podczas której
zaprezentujemy Ci demo naszej platformy dnia roboczego.
Lubimy przyspieszać każdy proces, dlatego odpowiemy na Twoją wiadomość w ciągu
najbliższego dnia roboczego.
Napisz do nas lub skorzystaj z formularza
Logito w liczbach
+20 lat doświadczenia
+100 wdrożeń
+37 000 użytkowników
+18 mln dokumentów
+800 procesów