Postaw na workflow w HR i przyspiesz obsługę spraw pracowniczych i przetwarzanie dokumentacji osobowej w swojej firmie. Dzięki LOGITO ułatwisz i uporządkujesz pracę działu kadr i HR, a dodatkowo zapewnisz całemu zespołowi wygodny dostęp do informacji.
Jak workflow w HR usprawnia zarządzanie zasobami ludzkimi?
Od automatyzacji zaakceptowanych wniosków urlopowych, przez ewidencję czasu pracy i e-teczki, aż po obsługę rekrutacji. LOGITO nie tylko usprawnia zarządzanie dokumentacją osobową, ale również ułatwia skuteczną komunikację w zespole. Automatyzacja procesów HR oznacza krótszy czas potrzebny na załatwianie formalności oraz szybką informację zwrotną dla pracownika od przełożonego. To z jednej strony kwestia komfortu codziennej pracy, a z drugiej – większa efektywność. Pracownicy mają wygodny dostęp do najważniejszych informacji i mogą skupić się na wykonywaniu swoich obowiązków.
KORZYŚCI
Co Ci da wdrożenie workflow w HR?
Wygodny przepływ dokumentów pracowniczych i kadrowych
Krótszy czas obsługi wniosków, np. delegacji czy urlopów
Bezpieczeństwo przechowywania dokumentacji
Komfortowe zarządzanie procesem rekrutacji
Oszczędności finansowe związane z archiwizacją danych
Automatyzacja procesów HR – wybrane funkcjonalności LOGITO
Urlopy są lubiane i wyczekiwane przez wszystkich pracowników. Pozwalają im nieco odpocząć i nabrać sił. Często jednak mocno dezorganizują pracę całej firmy i wprowadzają niepotrzebne zamieszanie. Szczególnie uciążliwe jest to w średnich i dużych firmach, gdzie pracownicy nie mają ze sobą bezpośredniego kontaktu lub są rozproszeni na dużym obszarze.
Dzięki prostemu rozwiązaniu jakim jest kalendarz, każdy zawsze wie kto, kiedy i przez jaki czas przebywa na urlopie. Każdy zaakceptowany przez upoważnione osoby urlop jest automatycznie dodawany do ogólnodostępnego terminarza. W ten sposób można uniknąć wielu niewygodnych i problematycznych sytuacji.
Najważniejsze funkcje
Składanie wniosku urlopowego
Automatyczne przesłanie informacji na temat złożenia wniosku urlopowego przez pracownika na adres mailowy przełożonego
Akceptowanie wniosku przez przełożonego
Zarządzanie urlopami planowanymi (istnieje możliwość wstępnej akceptacji urlopu, jak również odrzucenie już zaakceptowanego czy rezygnacja z niego z własnej inicjatywy przez pracownika)
Możliwość ustanowienia zastępstwa za osobę przebywającą na urlopie (osoba zastępująca otrzymuje informację mailem)
Możliwość ustawienia parametrów urlopu dla każdego z pracowników (m.in. wymiaru urlopu, sposób jego naliczania, ilość przysługujących dni)
Dostęp do kalendarza urlopowego pracownika
Możliwość sporządzanie rocznego planu urlopów pracowników
Integracja z modułem intranetu, kalendarza, rozliczeniami pracowniczymi i harmonogramem prac
Najważniejsze korzyści
Brak kosztów druku formularzy urlopowych
Oszczędność czasu na wypełnianie wniosków urlopowych oraz niepotrzebną komunikację z przełożonymi
Skrócenie czasu pracy na obsługę kadrową dotyczącą urlopów
Wgląd do terminarza urlopów pozwala innym pracownikom i managerom na śledzenie na bieżąco wszystkich zaplanowanych i trwających urlopów, a tym samym na planowanie urlopów dla pozostałych oraz zadań i wewnętrznych spotkań w firmie
Delegacje są codziennością dla pracowników wielu firm. Wyjazdy na spotkania z klientami, w celu nadzorowania projektów, na konferencje, szkolenia czy w jakichkolwiek innych celach związanych z wykonywaną pracą.
Oczywiście pojawiają się nagłe wydarzenia, ale czasem zaskoczyć potrafią nawet te od dawna zaplanowane. W natłoku codziennych zajęć naturalne jest to, że można po prostu o nich zapomnieć. Ogólnodostępny kalendarz pozwala uporządkować i usystematyzować wszystkie terminy i usprawnić pracę całej organizacji.
Najważniejsze funkcje
Wypełnianie wniosku delegacji
Określenie typu podróży służbowej (krajowa, zagraniczna), czasu trwania, celu, środka lokomocji, kwoty zaliczki
Przekazanie wniosku delegacji do akceptacji
Możliwość ustanowienia zastępstwa za osobę delegowaną (osoba zastępująca otrzymuje informację mailem)
Dostęp do terminarza podroży służbowych pracowników oraz wgląd w historię każdej z nich
Integracja z bieżącą tabelą kursów walut, wykazem kosztów pobytu w poszczególnych krajach, wysokością diet, kosztów paliwa z podziałem na samochody firmowe, podziałem kosztów z wyszczególnieniem ich na osobę w przypadku wyjazdu grupowego
Możliwość generowania raportów dotyczących podróży służbowych z podziałem na poszczególne kategorie z możliwością importowania ich do arkusza kalkulacyjnego
Najważniejsze korzyści
Optymalizacja działań związanych z obsługą delegacji dla osób będących często w podróżach służbowych
Brak kosztów druku formularzy delegacyjnych
Oszczędność czasu na wypełnianie wniosków oraz niepotrzebną komunikację z przełożonymi
Skrócenie czasu pracy na obsługę administracyjną dotyczącą rozliczenia delegacji
Automatyczny podział kosztów z podziałem na poszczególne MPK (miejsca powstawania kosztów)
Wgląd do terminarza delegacji pozwala innym pracownikom na planowanie podróży służbowych i szkoleń np. ze względu na cykl pracy firmy oraz dostępność samochodów służbowych
Ułatwienie managerom procesu monitorowania podróży służbowych pracowników, kosztów delegacji w kontekście rozwoju kompetencji poszczególnych osób oraz generowanych zysków
Współczesny HR dzieli się na aspekt twardy (obsługa spraw pracowniczych) oraz miękki (zarządzanie kompetencjami). Ten drugi jest szczególnie istotny z punktu widzenia całej firmy. Precyzyjne określenie predyspozycji i umiejętności zatrudnianych osób, pozwala przydzielać je do odpowiednich zadań. W ten sposób rośnie zarówno efektywność pracy jak i zadowolenie samego pracownika.
Dzisiejszy rynek to dążenie do ciągłego rozwoju. Ważne jest zatem kierowanie odpowiednich ludzi na właściwe szkolenia. LOGITO to system, który pozwala gromadzić informacje w jednym miejscu, tworzyć kompleksowe zestawienia i raporty. Ułatwia tym samym zarządzanie pracownikami i planowanie ich ścieżki kariery oraz rozwoju.
Najważniejsze funkcje
System do przygotowania i zarządzania szkoleniami
Podział kursów na różne obszary tematyczne
Możliwość zarządzania grafikiem szkoleń
Dostęp do pełnej historii szkoleń każdego pracownika
Możliwość rejestracji online
Integracja rozwiązania z kalendarzem, rezerwacją zasobów, obsługą kadrową oraz modułem ankiet wewnętrznych
System powiadomień (i przypomnień) na maile pracowników dotyczących terminów i planów szkoleń lub poleceń do wzięcia w nich udziału dla pracowników
Integracja kalendarza szkoleń z funkcją kalendarza w programie poczty mailowej
Możliwość generowania raportów według rożnych kryteriów dotyczących poszczególnych szkoleń oraz pracowników biorących w nich udział
Najważniejsze korzyści
Uporządkowanie oraz usprawnienie procesów organizacji szkoleń
Wsparcie kadry zarządzającej w procesie planowania rozwoju kompetencji pracowników swoich działów
Oszczędność czasu dla pracowników administracji i HR organizujących szkolenia w firmie
Niższe koszty obsługi pracowników biorących udział w szkoleniach
Wzrost efektywności pracy w firmie oraz zadowolenia pracowników
Wydawanie zaświadczeń, przyjmowanie wniosków, rozliczanie delegacji to tylko niektóre z typowych spraw pracowniczych. Ich tradycyjna obsługa wymaga licznych papierowych formularzy. A gromadzenie, przeszukiwanie i wydawanie dokumentów jest zajęciem niezwykle czasochłonnym
Rozwiązaniem są nowoczesne systemy takie jak LOGITO, które pozwalają tworzyć elektroniczne bazy danych. Są to zbiory zarówno dokumentów pracowniczych (przeniesionych do cyfrowej postaci), jak i gotowych wzorów formularzy. To alternatywa dla papierowych wniosków i realna oszczędność czasu. Każdypracownik ma wgląd do swojej wirtualnej teczki. Może pobrać z niej samodzielnie paski płacowe, zaświadczenia czy złożyć wniosek urlopowy. Z drugiej strony menadżerowie i kierownicy otrzymują zawsze aktualne akta osobowe zatrudnionych osób.
Najważniejsze funkcje
Możliwość tworzenia bazy dokumentów pracowników na wszystkich etapach zatrudnienia w firmie
Zarządzanie strukturą teczek (segregowanie dokumentacji pracowników według działów czy specjalizacji)
Dostęp do dokumentów zgodnie z uprawnieniami pracowników oraz zajmowanym stanowiskiem
Wyszukiwarka pracowników oraz poszczególnych kategorii dokumentów
Możliwość archiwizacji i wydrukowywania dokumentów
Tworzenie listy najczęściej używanych formularzy dokumentów
Możliwość przesłania informacji dotyczących aktualizacji informacji w dokumentacji na maile pracowników
Sprawa nadgodzin, ich rzeczywistego przepracowania często jest dyskusyjna. Firmy nie do końca mają opracowane jasne i skuteczne procedury jeżeli chodzi o ich kontrolę. Wpływa to negatywnie na relacje pomiędzy pracownikami oraz pomiędzy nimi a przełożonymi.
Przygotowane w oparciu o system LOGITO rozwiązanie do rozliczania nadgodzin pozwala na unikanie wspomnianych wyżej sytuacji. Respektując przepisy prawa pracy oraz specyfikę firmy uwzględnia ono kwestii kontroli limitów, formy odbioru godzin nadliczbowych, a tym samy uniknięcia wielu wątpliwych i niejasnych sytuacji.
Najważniejsze funkcje
Składanie za pośrednictwem systemu wniosków dotyczących planowanych do przepracowania nadgodzin z podaniem uzasadnienia, oraz możliwością ich akceptacji
Weryfikacja rzeczywistego czasu pracy
Rozliczanie nadgodzin z uwzględnieniem dnia w którym były wypracowywane (dni robocze, dni wolne, święta)
Rozliczanie rzeczywistego czasu pracy zatrudnionych osób, bez względu na charakter zawartej z nimi umowy i weryfikacja ich efektywność, zawsze były wyzwaniem dla przedsiębiorców. Z pomocą przychodzi tutaj LOGITO, które oddaje do użytku elektroniczne grafiki i możliwość zdalnego harmonogramowania prac.
W ten sposób uprawnione osoby mają stały wgląd we wszystkie zadania wykonywane przez zatrudnione osoby. Mogą w razie potrzeby reagować na pojawiające się nieprawidłowości, a także modyfikować, dodawać lub usuwać wykonywane zadania. Jednocześnie system zbiera wszystkie informacje dotyczące regulaminowego czasu pracy oraz nadgodzin, pozwalając przyspieszyć rozliczanie wynagrodzeń.
Najważniejsze funkcje
Ewidencja czasu pracy pracowników
Możliwość przypisania dokładnej ilości godzin do poszczególnych zadań i projektów wykonanych każdego dnia roboczego
Ewidencja godzin nadliczbowych
Możliwość przeglądów grafiku prac poszczególnych pracowników i kierowników działów firmy
Dostęp do wyszukiwarki z możliwością odnalezienia informacji na temat czasu pracy pracowników w konkretnym dniu i miesiącu
Alerty przypominające o nieuzupełnieniu grafiku pracy oraz przekroczeniu czasu na wykonanie konkretnego zadania lub projektu (po zalogowaniu do intranetu firmowego, na maila, sms)
Praca często wiąże się z ponoszeniem wydatków pracowniczych – koszty podróży, noclegu, posiłków, spotkania z klientem, delegacje czy szkolenia. Każde z nich trzeba wprowadzić do ewidencji i odpowiednio rozliczyć. A jeśli pracownik wydawał własne pieniądze, trzeba mu zwrócić koszty (na podstawie dostarczonych faktur, paragonów czy rachunków).
Wdrożenie zaawansowanego systemu pozwala swobodnie zarządzać rozliczaniem wydatków pracowniczych – rejestrować je, uzupełniać o rachunki, przygotowywać odpowiednie zestawienia. Dzięki temu wszystkie dokumenty są w jednym miejscu i nigdy nie zaginą. Tego typu narzędzia pozwalają także na stały monitoring i kontrolę ponoszonych przez firmę kosztów.
Najważniejsze funkcje
Elektroniczna rejestracja wydatków
Obieg akceptacji wydatków na podstawie zdefiniowanych ścieżek
Automatyczna akceptacja wydatków spełniających z góry określone warunki
Możliwość przyporządkowania wydatków m.in. ze względu na termin, typ kosztów, formę płatności walutę itp.
Możliwość dołączania plików: rachunków, faktur i in. z funkcją ich wydrukowania
Integracja rozwiązania z modułem delegacji, magazynem, obiegiem faktur, zarządzaniem flotą samochodów
Generowanie raportów wydatków według różnych kryteriów (okres czasu, typu płatności, rodzaju wydatku, poszczególnych pracowników i działów firmy, status wydatku)
Najważniejsze korzyści
Skuteczne wsparcie przy rozliczeniu wydatków ponoszonych przez pracowników podczas wyjazdów służbowych i spotkań z klientami
Szybsze rozlicznie pracowników
Wsparcie w spójnym zarządzaniu wydatkami firmy, analizie kosztów oraz przy planowaniu ich w przyszłych okresach rozliczeniowych, nowych projektach itp.
Możliwość wglądu do raportów podsumowujących wyjazdy pracowników
Baza wniosków jest swego rodzaju samoobsługowym narzędziem. Każdy z pracowników może w dowolnym momencie pobrać odpowiednie dokumenty i formularze oraz wysłać je do odpowiednich działów. Automatyzując niektóre z procesów, można znacznie odciążyć kadry oraz kierowników.
LOGITO to też wygodny sposób na przeprowadzanie wewnętrznych ankiet, które pozwalają gromadzić ważne informacje od pracowników. Mogą dotyczyć np. osobistych odczuć związanych ze zmianami wprowadzonymi w firmie, zadowolenia z wykonywanych zadań, problemów pracowniczych czy opinii o realizowanych projektach.
Najważniejsze funkcje
Możliwość tworzenia bazy wniosków i ich szablonów
Zarządzanie strukturą bazy z podziałem na tematy (katalogi)
Możliwość ustalenia procedur przepływu wniosków i ankiet między przełożonymi a pracownikami oraz poszczególnymi działami
Przydzielenie uprawnień pracownikom odnośnie do obsługi wniosków
Jedną z wielu funkcji LOGITO jest wsparcie dla procesów rekrutacyjnych. Gromadzenie licznych informacji dotyczących własnych pracowników i ich kompetencji pozwala precyzyjnie określić jakich aktualnie osób potrzebuje firma. A im lepiej można to stwierdzić, tym większa szansa, na znalezienie odpowiednich kandydatów.
Z drugiej strony LOGITO posiada praktyczne narzędzia pozwalające na przygotowywanie i przeprowadzanie procesów rekrutacyjnych. Umożliwia uporządkowanie napływających zgłoszeń kandydatów i dokonywanie ich wstępnej oraz finalnej selekcji. Zapewnia także jednoczesny dostęp do podań wszystkim uprawnionym osobom, usprawniając tym samym proces podejmowania decyzji.
Najważniejsze funkcje
Automatyzacja wybranych etapów rekrutacji
Generator ofert
Możliwość określenia procedur rekrutacji w zależności od potrzeb firmy
Grupowe lub indywidualne wysyłanie wiadomości do kandydatów np. spełniających wymagania
Tworzenie testów sprawdzających umiejętności kandydatów
Możliwość tworzenia kont profilowych dla zainteresowanych ofertami pracy w firmie
Zaawansowana wyszukiwarka aplikacji z możliwością ich sortowania według wybranych kryteriów
Możliwość dodawania komentarzy oraz wystawiania ocen do aplikacji (np. po przeprowadzonej rozmowie kwalifikacyjnej)
Archiwizowanie aplikacji
Opcja tworzenia czarnej listy kandydatów
Wyszukiwarka ofert pracy według różnych kryteriów (stanowisko, oczekiwania, wynagrodzenie) z możliwością bezpośredniego przejścia do procesu aplikowania
Karta obiegowa, potocznie zwana obiegówką, w świetle prawa nie jest obowiązkowym dokumentem. Jednak w przypadku dużych lub wielowydziałowych firm jest bardzo praktycznym rozwiązaniem, pomagającym rozliczać się z pracownikiem, z którym kończy się współpracę.
Logito jest systemem, który gromadzi wszelkie dane firmowe w jednej bazie oraz automatyzuje i przenosi wiele procesów do postaci elektronicznej. Nowo przyjęty pracownik otrzymuje w systemie specjalną kartę, w której znajdują się zawsze aktualne informacje dotyczące jego zobowiązań wobec firmy (posiadanego sprzętu i uregulowania formalności). W ten sposób, podczas zmiany stanowiska bądź zwolnienia z pracy, proces rozliczenia i tradycyjnego „podbicia” obiegówki jest dużo szybszy i prostszy.
Najważniejsze funkcje
Ewidencja kart obiegowych w systemie z możliwością ich archiwizacji (numer karty, dane pracownika, szczegóły na temat sprzętu firmowego, który ma do dyspozycji)
Możliwość wprowadzania terminów trwania umowy, otrzymania i zdania używanych sprzętów
Możliwość akceptacji przez pracowników administracji faktu zdania sprzętów firmowych przez pracowników kończących współpracę z firmą
Dostęp do wyszukiwarki pracowników i kart obiegowych
Powiadamianie pracowników poprzez e-mail o zbliżającym się terminie wygaśnięcia umowy oraz o nieuregulowanych formalnościach związanych z opuszczeniem firmy
Możliwość dołączania formularzy kart obiegowych (plików) z możliwością ich wydrukowania
Praktyczna pomoc w zarządzaniu kartami obiegowymi oraz ich monitoringu
Dostęp do wszystkich kart w każdej chwili
Możliwość szybkiej weryfikacji i edycji szczegółów
Prosty sposób udzielania uprawnień pracownikom administracji związanych z obsługą kart obiegowych
Zaawansowana wyszukiwarka pozwalająca na odnalezienie informacji według różnych kryteriów na temat pracowników lub sprzętów firmowych przez nich używanych
Możliwość generowania raportów ułatwia przygotowanie zestawień dla managerów
Zobacz LOGITO od środka
Poznaj konkretne funkcjonalności platformy i sprawdź, jak to rozwiązanie zwiększy efektywność Twojego biznesu.
Cyfrowa transformacja Twojej firmy zaczyna się teraz
Chcesz otrzymać wycenę, zobaczyć LOGITO od środka lub porozmawiać na temat technologii low-code?
Skontaktuj się z nami w dowolny sposób, a my odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jeśli będziesz potrzebować więcej informacji, zaproponujemy bezpłatną konsultację, podczas której zaprezentujemy Ci demo naszej platformy.
Lubimy przyspieszać każdy proces, dlatego odpowiemy na Twoją wiadomość w ciągu najbliższego dnia roboczego.